Balinok a Dunakanyarban

2011.05.05. 09:56

Nem nagy baj az, ha az ember munkaadója szeret horgászni. Így munkaidő alatt könnyű összekötni a hivatalos megbeszéléseket egy délutáni balinozással.

 A dolgozói csapatból hárman álltunk össze, hogy a Dunakanyar egy impozáns és balinozás szempontjából igen kecsegtető szakaszát leteszteljük. Attilával és Ricsivel sokat horgásztunk már együtt, hiszen a Damil és csomó című horgászműsorunkat több, mint 2 évig együtt forgattuk. Jól tudtuk hát, hogy Ricsi igazi megszállott balinvadász, akinek bizony sokszor van szerencséje a fenekeszeg fogásában, de Attilával mi sem akartunk mögötte lemaradni.

A vízállás és az időjárás remek volt ezen a hétfői napon. A folyó hőmérséklete csaknem 16 fok, a levegőé 20, a vízállás Komáromnál 110 enyhén áradó, de az átlátszóság 50-60 cm és a víz hordalékmentes. Kora délután értünk a visegrádi Dunához, ahol egy 1 km hosszú kövezett partszakaszt találunk. Itt szinte egyenletes eloszlásban kisebb benyúlások törik meg a sekély partot és az áramló vizet. A visszaforgók, limányok, sodorfodrok mentén érkezésünkkor ütemes rablások törték meg a felszínt.

Azonnal munkához láttunk. Én a Rapala egyik újdonságát a Flatrapet próbálgattam. Ideális erre a terepre. A víz itt nagyon gyorsan szalad, és rendkívül sekély (legalábbis ennél a vízállásnál) ezért olyan csalit kell választani, ami a felszín közelében marad és nem vereti túl magát nagyobb sebességnél sem. A Flatrap ilyen.

 

A rengeteg rablás ellenére jó félóráig kellett szűrnünk a folyót az első halhoz. Természetesen Ricsi volt a tettes egy középsúlyú jószággal. Sikerének titka - amit megosztott velünk - 7cm-es Original Floating csaliján kívül a felfelé dobott és az áramlattal azonos irányban húzott wobbler-vezetés volt.

Én ritkán alkalmazom ezt a csalivezetést, de most én is elkezdtem minden másodikra felfelé dobni. A második ilyen dobásomnál halam akadt. Közben jóval feljebb Attilának is jött egy szebbecske, de meglépett a wobblerével a silány karabinere miatt.

Mindannyian kisebb méretű, felszínközeli wobblerekkel dobáltunk és ezzel akasztottunk még 2 légsúlyú példányt is. Én, mondanom sem kell megint felfelé dobva.

Hármunk közül én voltam a kísérletező. Célzottan balinra gyártott darabokat és vagy 10-15 féle wobblert is kipróbáltam, amik mindegyike más típusú mozgást vagy frekvenciát produkál és amiknek legalább a fele tökéletes mozgással és tempóval volt húzható ezen az ígéretes pályán. Ennek ellenére csak 2 kapást tudtam a következő 1 órában felmutatni.

Ricsi ellenben a nyerő felúszó wobblerével még kettőt kipakolt. Az egyiket megint áramlattal húzva! Ez nem lehet véletlen.

Hogy Ricsi eredményessége nem a dobozában rejlik arra, engedelmével, itt a bizonyíték. Ennél szerényebb wobbler készlete keveseknek van. A faramuszi dobástechnikáját meg majd egyszer videon is megmutatom nektek, ha engedélyt ad rá. Nem tudom, hol tanulta, de szinte lehetetlen utána csinálni. Mindenesetre garantálom, hogy az sem lehet a győztes taktika része. 4:2-es vezetését én csalijának és a felfelé dobott módszernek tulajdonítom.

 Bár történtek véres események, a balinok mind visszakerültek a Dunába.

Hiába ostromoltuk  szakadatlan a pálya minden részletét, késő délutánra abbamaradtak a kapások. Attila a közeli öböl állóvizében csukára is próbálkozott és volt is egy lekövetése, de az igazi látványosságot a horgászok maradékaira rájáró, gátlástalanul legelésző vaddisznó család jelentette.

Az esti, alkonyati kapásokban bízva egy kicsit rápihentünk a második fordulóra. 6 óra körül a csöndet megint Ricsi törte meg egy kölyök balinnal, mialatt nekem csak 1 kapásom adódott.

Nagyon bíztunk az alkonyatban, mert az időjárás és a víz is szinte nyárias hangulatot árasztott, de a nyár-esti süllős rablások és fogások elmaradtak, csak néhány ravasz balin fröcskölte és röhögte körül az elmúlt 5 órában jól megismert wobblereinket. Így is remek tavaszi szórakozás volt, ráadásul közben a munkával is végeztünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://rablohal.blog.hu/api/trackback/id/tr422879132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2011.08.02. 21:43:13

Én általában X-Rappal fogom a balinokat a Dunán, de lehet ezek után felfrissítem majd a csali arzenálomat... ;o)

Tom
pecazas.blog.hu
süti beállítások módosítása