Apraja, nagyja

2014.11.20. 19:30

Mondja meg valaki, hogy mi történik! A „tízből három” törvényét a kezdeti években simán elfogadtam a Dunán. Később gyűlt a tapasztalat és ezzel párhuzamosan az eredményességi mutató is inkább a 4-5 sikeres napra fordult át 10 kirándulásból. Talán nem korai kijelentenem, hogy ami idén ősszel zajlik a Dunán az eddigi életem során példátlan.

1_DSC_6846_pic_600.jpg

Október közepén kezdődött az egész és még mindig tart a süllők zabagörcse. Az elmúlt 20 alkalomból összesen háromszor maradt illatos a kezem, de még akkor is volt valami akció, kapás, lemaradt hal, ami enyhítette a betli keserű ízét. A mennyiségek terén több rekord is megdőlt és két olyan napom is volt, amikor még fényes nappal sikerült több süllőt is fognom az élő folyón, amire nagyon ritkán vagyok képes. Már-már úgy érzem magam, mint Svédországban. Kezdem megszokni, hogy lemegyek a vízre és fogok. De nem csak én! Mindenhonnan jobbnál jobb napokról hallok. Olyan dolgok is előtérbe kerülhetnek végre, mint a csalik típusának, színének vonzereje közti különbségek tesztelése vagy a kapás-intenzitás pontosítása vízállás, holdállás időjárás vagy napszak szerint. Ilyenkor érdemes igazán jegyzetelni, hiszen következtetések egy-két fogásból nehezen vonhatók le, de ha 20-30 halnál történik valami hasonlóan, akkor az már valószínűleg nem véletlen. A novemberi holdtölte például most sem hazudtolta meg magát és rengeteg halat adott.

2_PANO_pic_600.jpg

Megmagyarázhatatlan dolgok történnek. Apraja nagyja egy helyen, egyszerre. Egyik nap például világosban egy beállásból majdnem négyzetméterre azonos pontról, fél órán belül akasztottam egy 25 centis, egy 54 centis süllőt és egy jobb harcsát, amit ki sem bírtam venni.

3_DSC_6706_01_600.jpg

Az okokat keresem, de nem tudok okos lenni. Tény, hogy az idei november az átlagosnál melegebb, de ez még önmagában nem biztosíték a sikerre. 2003 hasonló időszakában sok süllőt fogtam és nagyokat is bőven, pedig a víz 4 fokkal volt hidegebb az idei év azonos időszakát tekintve.

4_mix.jpg

Okolhatnám a vízállást is. Az 2014 egyik különlegessége, hogy a szokásos novemberi viszonyokhoz képest magasabb az átlagos vízállás (az elmúlt 12 évből 10 esetben kisebb volt a víz). Azonban ott a 2002-es és a 2007-es év, amikor hasonlóan magas volt a Duna, de szinte semmit nem fogtam. Ráadásul eddig esküdni mertem volna, hogy az extrém alacsony vízállás és a kristálytiszta átlátszóság okozta a 2003-as, 2005-ös és 2011-es év kiugróan jó mutatóit. Most meg majdnem sáros vízben is püföltem őket.

5_DSC_6715_04_600.jpg

Gondolok a kormoránokra is, amik az elmúlt évben valami miatt érezhetően megritkultak, de idén megint tömegesen látom őket a parti jegenyéken. 2012-ben volt ez így és akkor nagyon gyengén ment a süllő… akkor most miért nem?

8_mix_600.jpg

Egy ideig mániákusan hittem a Holdállás fontosságában. Erre idén 20 napon keresztül fogtam csaknem ugyanúgy a süllőket kiflitől a kerek sajtig és tovább.

6_mix1.jpg

Talán a horgász eszközök tökéletesedése? A zsinórok finomodása, az ízesített, vibráló, csörgő csodák, az érzékenyebb botok, a javuló technikai tudás… Igen ezek okozhatnak változást. Fokozatosan. De nem ilyen ugrásszerűen.

7_mix2.jpg

Akárhogy is van. Ez a horgászat egyik csodája. Nem tudod, aznap mi vár a vízparton. Ha pontosan tudnám prognosztizálni a fogásokat, lehet, hogy már régen meguntam volna az egészet. Egy magamfajta okoskodónak akkor meg milyen szeszélyes, megfejthetetlen dolog maradna? Ja, talán a nő!

9_DSC_6841_pic_600.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://rablohal.blog.hu/api/trackback/id/tr926919503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jimmba 2014.11.20. 22:00:42

Szia Balázs!
Jó kis cikk lett, szép süllőkkel!
Én is úgy vettem észre,hogy nagyon jól adja most a Duna a halakat. Igaz,eddig még egy peca alkalmával 5 db hal fölé nem sikerült mennem,de már most megtisztelt egy 6,3kg süllő és egy 1,5kg köves.
Eddig nem igazán figyeltem a holdtöltéket,de tavalyi írásod okán,most kíváncsian várom a hétvégét :) Gondolom te is kergeted majd süllőket. Sok sikert a folytatáshoz!

Üdv. Gábor

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.11.24. 09:43:15

Balázs!

A nők kiismeréséhez sok sikert kívánok! :o) A halak legalább valamiféle logika mentén garázdálkodnak!!! :oD Én egy nő miatt kihagytam a teliholdas hétvégét, pedig jobban jártam volna a süllőkkel... :oD
Üdv.

Tom

Krifi 2014.11.27. 12:48:42

Kedves Balázs!

Mindenek előtt gratulálok az írásaidhoz! Tudom hogy konkrét márkákra, típusokra csak indokolt esetben térsz ki oldaladon de megkérdezhetném hogy a képen látható botból milyen hosszúságút és dobósúlyút használsz a Dunán.
Hasonló eredményekben gazdag téli időszakot kívánok Nektek!
Köszönöm válaszod, üdv: Kristóf

bazuka1 2014.11.27. 13:03:22

Szia Kristóf!
Ez egy GAD Chaser 236/10-32. Nagyon jó feszes blank és baromi jól kiegyensúlyozott pálca. Eszelős erős, de mégis erejéhez képest könnyű és érzékeny. Multifunkciós botnak kiváló, mert wobblert 5-20g-ig és gumihalat 5-20g-ig kiválóan lehet vezetni, érzékelni vele. Amióta megvettem azóta a dunai horgászatokra elég 1 bottal mennem. Hibái: parafa 50 nap horgászat után már kezd kirepedezni, recsegni. A 2. gyűrű kijött a kötésből, javítani kellett. A nyele túl hosszú. Az egész bot eszméletlenül ronda (szerintem).

Krifi 2014.11.27. 13:46:08

Szia Balázs!

Nagyon köszönöm a részletes választ!

Üdv: Kristóf

bazuka1 2014.11.27. 16:13:53

Szevasz Tamás!
Vigasztaljon a tudat, hogy a legjobb halakat akkor fogtam, amikor a magánéletem a legkeserűbb volt.

bazuka1 2014.11.27. 16:21:54

Bocs Kristóf!
Helyesen 236cm/10.5-35g a bot paramétere. Most néztem meg. Elnézést! Érzésre inkább azt mondanám egyébként, hogy 15-40g-hoz áll közelebb!

bazuka1 2014.11.27. 16:26:19

Gratulálok a szép halakhoz. Egyébként tavaly rosszul számoltam, mert nem a holdtölte esett múlt hétvégére, hanem újhold (ami egyébként szintén ne szokott rossz lenni). Nekem nem sikerült nagyot alkotni, de egy 2huszast azért kikarmoltam. A hó elejére eső holdtölte viszont fantasztikusan eredményes volt.

Krifi 2014.11.28. 13:32:39

Köszönöm Balázs!
Ennél bővebb értékelést nem is kaphattam volna a botról. Gratulálok a remek fogásaitokhoz!
Kristóf

Oktondi1 2015.04.23. 00:06:16

Szia Future88 :)
köszi, hogy odalinkelted az oldalad címét. Beleolvasgattam--tök jó kis írások.Amint lesz egy kicsit több időm, átrágom magam a teljes tartalmon.

Üdv --Oktondi
süti beállítások módosítása