Rekordlistám

2011.02.10. 22:44

Jegyzeteim alapján összegyűjtöttem minden halfajból a legnagyobbakat. Alábbiakban láthatjátok őket adatokkal, megjegyzésekkel. A halakat megpróbáltam büszkeségi sorrendbe is állítani.

Egyértelmű, hogy életem legszebb  süllőjével kell kezdenem. Ezzel a remek süllővel kivívtam az év nemeshal fogása díjat az egyik legnépszerűbb internetes portál olvasóinak szavazásán. A fogás adatai: 2009.január 25. 17:25 perc. Duna, Kulcs térsége. A hal kolosszálisnak tűnt, pedig mindössze 85cm hosszú volt, de a kerülete 65cm, tömege 11,3kg. A csali Kopyto 3L fehér gumihal. Visszaengedve!

Második helyre szorult ez a hosszban nagyobb, de súlyban jóval szerényebb hím süllő. A halat 2022. július 24-én 12:20-kor fogtam A Duna adonyi térségében. Hossza 96 cm volt, kerülete 52 cm, súlyát nem mértem meg, de 9 kg körülire becsültem. A kapás a legnagyobb déli kánikulában érkezett egy parttól 50-60 méterre fekvő medertörés lábánál. A csali 11 cm-es gumihal volt. Ugyanezen a beálláson 10 perccel később egy 5 kg-os egyedet is akasztottam.

img_20220724_130534.jpg

 

Legnagyobb harcsámat a Po folyón fogtam Borgoforte alatt 2007. szeptember 15-én 23:20-kor Rapala J-13HT wobblerrel. A hal 208cm hosszú és 93cm kerületű volt. A 32 perces fárasztást 17kg szakító szilárdságú zsinórral sikerült végig vinni a 270/60-80g dobótömegű rugalmas botnak köszönhetően. Visszaengedve!

 

Mivel Ricsi barátom szerint a külföldi halak "nem érvényesek", ezért álljon itt a legnagyobb magyarországi harcsám, melyet Pipennel közösen fárasztottunk ki. A fogás adatai: 2008. január 21. 15:10 perc, Tisza, Tiszaörvény térsége. A csali 12cm-es Storm RH gumihal. A hal 170cm hosszú volt. Visszaengedve!

Szerintem viszont igenis számít a külföldön fogott rekordlistás hal! Ezt a tényt támasztja alá, hogy az első méter feletti kapitális csukát csak a hetedik svéd túrámon sikerült elejteni. A fogás adatai: 2008. június 14. 17:55 Sibböfjord, Svédország. Csali: Kopyto 5. A hal 114cm hosszú. Visszaengedve!

102_dupla.jpg

Svéd csukák közül második helyen van jelenleg egy 102 cm hosszú szépség, amit 2018. szeptember 23-án 13:20-kor Pigshad junior 20 centis kék gumihallal fogtam dél-Svédország Guövik nevű tenger öblében. Fárasztása örökre emlékezetes marad, mert a viszonylag meleg vízben még elemi erőben voltak a csukák azon az őszön.

Régebbi pergető vándorlásaim eredménye ez a szép domolykó, ha minden igaz video is van róla, amit egyelőre nem találok, de remélem meglesz és közzétehetem. A fogás a Rába rumi szakaszán történt, 2005. június 19-én 8:10-kor a csali Salmo 8cm SH wobbler, a hal 42cm hosszú. Visszaengedve!

Azt hiszem, hogy ezzel a menyussal megdobogtatom a magyar menyhalas tábor szívét. A halat egy Balti-tengeri öbölben fogtam Gamleby közelében Svédországban. A kapás 2008. május 13-án 14:30-kor érkezett egy 15cm-es Storm gyöngyház színű gumihalra. A hal 72cm hosszú. Erre még a helyiek is csettintettek. Visszaengedve!

Szokásos évenkénti, nyári délegyházi látogatásomkor a II-es tavon akadt horogra ez a fekete sügér. A hal egy fekete Berkley féreg utánzatra kapott a nagy melegben 2008. július 18-án 13:20-kor és 31cm hosszú volt. Visszaengedve!

Egy pergetve fogott márna. Ráadásul az egyik kedvenc, romantikus vizemről az Által-érről. A halat 2001. május 1-én 05:10-kor fogtam egy Rapala HJ8 SB csalival és 62cm hosszú volt. Visszaengedve!

Ezt a gyönyörű süllőt is a Dunán fogtam gumihalazva 2011. november 30-án 15:50-kor, napnyugta előtt nem sokkal. Hossza 80 cm, kerülete 51 cm, súlya 7,2 kg. Visszaengedve! A 2011-es ősz egyébként szenzációs volt a Dunán.

Svédországban Nyköping tengeri partvidékén a sügérimádók is meglelnék boldogságukat. Süllős gumihalazás közben egy sziklasziget mély lábánál fogtam ezt a szépséges, 36cm-es sügeret 2008. június 15-én 15:40-kor, Blinker 10cm-es RH gumihallal. Visszaengedve!

Az őszi pergetésekből nem maradhat ki a dunai Gellért-rakparti jászozás annak ellenére, hogy legnagyobb fenekeszegemmel nem tartozom az elitbe. 2009. szeptember 22-én 01:30-kor rázta meg a botot ez a 41cm-es jaszkó. A csali egy Storm Wiggle Wart SFC wobbler volt. Egyébként ekkora méretben, ezzel a csalival több ilyen 40cm körüli jász is áldozatul esett akkoriban, de természetesen mindet visszaengedtem!

Maradjunk a budapesti Dunánál! Szinte hihetetlen, de ezt a szivárványos pisztrángot, mely egyben legnagyobb pisztrángom a Margitsziget budai oldalán fogtam 2005. június 11-én 21:15-kor. A hal 38cm hosszú volt és egy Rapala Team Esko SFC wobbler lett a veszte. Visszaengedve!

Nagyon szeretek balinra pergetni! Ezt a halat a Tiszán fogtam Kisköre alatt, 2004. július 15-én, 12:15-kor egy Blue Fox M12 PRLW villantóval. A hal 64cm hosszú volt. Visszaengedve!

 

A ragadozó halas kalandjaim közül kedves emlék a legnagyobb sebes pisztrángom, amit a csodálatos Gyöngyös-patak Lukácsháza alatti szakaszán fogtam 2006. szeptember 10-én 12:10-kor, egy 6 cm-es Predatek elton Jack wobblerrel. A pisztráng 31cm hosszú volt, de sajnos nincs fénykép róla, ezért fiam 2 centivel nagyobb pöttyösét tűzöm ide, hiszen ezt a halat ő ugyanott, alig fél órával később fogta. Természetesen minden halat visszaengedtünk!

  

Bár az utóbbi években egyértelműen a csuka-pergetés lett a legkedvesebb műfajom, mégis a magyar csukák kicsit mostohán bánnak velem. A 2003-2005 közötti 3 évben 5 olyan csukám is volt a Tisza-tavon, melyek méter felettiek voltak, de egyiket sem sikerült csónakba vezetnem! Mindegyik meglépett. Maradt tehát legnagyobbnak ez a 2009. október 16-án 15:30-kor A tiszatavi Nagy-Morotván fogott csukám, mely egy tempósan húzott, Blue Fox Inkoo kanálra vágott rá. A hal 78cm hosszú. Visszaengedve!

Kicsit javítottam gyenge tiszatavi mutatómat 2011. október 28-án ezzel a 81cm hosszú, Borzonaton fogott csukával. Bár a hossza elég jó, sajnos vékonyabb termete miatt nem nevezhető kapitálisnak. A hal egy vízközt húzott gumihalra kapott. Visszaengedve!

9_szebbecske.jpg

Tovább javult idén a hazai csuka toplistám ezzel a 2013. október 19-én fogott tisza-tavi jószággal. Bár csak 3 centivel, de azért sikerült 84-re javítanom az eddigi 81 centis rekordot. A hal egy 16 g-os Inkoo kanálra rabolt rá az alkonyat előtti percekben a Szartos nevű morotván. Súlyos sérülése miatt le kellett ölnöm és barátaim asztalán végezte sorsát.

 A Dunadelta Sontea nevű ágában 2005. augusztus 21-én 14:40-kor egy akadó mögötti forgóban tapogattam fehér twisterrel, amikor egy klasszikus ejtős kapással rabolt a műcsalira ez a 40cm hosszú ponty. Mondanom sem kell, hogy ez a legnagyobb pergetett pontyom. Bár idehaza ez rendkívül ritka, de a Deltában rendszeresen lehet fogni veresszárnyú keszeget és pontyot pergetve. Visszaengedve!

 Célzottan kősüllőre a tihanyi nyári pergetéseken kívül szinte sosem dobálok . Eddigi legnagyobb, 38cm-es kövesem is a süllős gumihalazás bónuszaként került csónakba egy sárga 6cm-es twisternek köszönhetően 2007. január 1-én 12:30-kor a Tisza derzsi szakaszán. A halat hazavittem és jó étvággyal elfogyasztottam!

A bejegyzés trackback címe:

https://rablohal.blog.hu/api/trackback/id/tr282652706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisgyerek9 · http://kisgyerek.blog.hu 2011.10.13. 10:28:22

szép halak! gratulálok, különösen a Margit-sziget-nél fogott pisztránghoz, és a giga süllőhöz.

burkus1 2012.02.19. 20:46:50

Szia Balázs!
Nagyon rendben van a blogod! Őszintén gratulálok a bloghoz és a halakhoz is!
Mivel pergetsz nyáron Tihanyban? Csónakból vagy partról "nyomod"?

bazuka1 2012.02.20. 07:42:56

Szia!
Sajnos tavaly már kimaradt a tihanyi móka, mert nem tudom összevásárolgatni a területi jegyeket, úgy elszabadultak az árak. Régebben, amikor még volt általános területi engedély, jártam mindenfelé az országban és gyakran beiktattam a tihanyi kompnál a hajóállomást is. Én is, mint sokan ott, jól szórakoztam néha a kövesekkel kisebb süllőkkel apró gumihallal dobálva.
süti beállítások módosítása