Novemberi holdtölték

2013.12.08. 20:01

1aa.jpgNem sok időt töltöttem novemberben a vízen. Az időjárás és a vízállás pedig nem volt rossz, igaz az áradás a legrosszabbkor jött, de a szokásos novemberi holdtöltét övező pár napban "felettem" és "alattam" is fogtak kapitális süllőket. Nekem azonban többet kellett volna a harcmezőn lennem ahhoz, hogy fel tudjak mutatni valami érdemlegeset. Az a kevés alkalom, szerencsémre amikor lejutottam a Dunára, mégis mindig hallal ajándékozott meg...

2.jpg

A csónakos gumihalas túrák alatt a szokásos lelassuló töréseket teszteltem. Még az esőzések alatt és előtt fogtam pár kisebbet, majd telihold után, az enyhe áradást követő tisztuló apadásban sajnos már későn jutottam akció közelbe. Az apadás harmadik-negyedik napján ettek a nagyok, de nekem már csak az ötödik-hatodik napon kószáló aprajából jutott.

1aaa.jpgÚj pálya most nem adott halat, de a régieken azért sikerült csipegetni egy kicsit a konyhára.

2a.jpgAki valamire való süllőhorgász, az november holdtöltéjét és az azt övező napokat a vízen kell, hogy töltse. Legalább a hajnalokat és az estéket mindenképpen. Persze sokmindenbe beleszólhat a vízállás is, de novemberre azért már többnyire fagyos a Duna vízgyűjtője, a csapadék hó formájában hullik és nem okoz áradást. Idén persze ez az enyhe novemberi első hetek miatt sajnos nem jött be. Egy kis tapasztalat csere címén, naplómat böngészve álljon itt az elmúlt 11 év minden novemberének számomra legeredményesebb süllős napja! Az évszám után jelzem a holdkort, ugye 14 a telihold, így kiszámítható, hogy holdtölte előtt vagy után mennyivel történt a fogás, valamint a darabszámot és a legnagyobb fogott süllőt):

2003 13 2 db - 2.8 kg
2004 11 1 db - 4.1 kg
2005 19 3 db - 1.6 kg
2006 2 4 db - 3.8 kg
2007 13 3 db - 4.6 kg
2008 20 4 db - 1.5 kg
2009 19 4 db - 2.1 kg
2010 17 4 db - 2.2 kg
2011 13 14 db - 2.4 kg
2012 10 3 db - 1.4 kg
2013 15 2 db - 1.5 kg

2aa.jpg

Bár az egyenlet sok-ismeretlenes és a tényezők állandóan változnak (vízállás, időjárás, saját szabadidőm), azért az szembeötlő, hogy a 11 évből 4 esetben is a szolunáris naptárban is favorizált holdtölte előtti vagy utáni nap volt a nyerő. Én hiszek ebben és alkalmazom is, főként amiatt, hogy a naplóbejegyzéseim is ezt igazolják.

3.jpgBár a halak nagy részét visszaengedem, azért nem szégyellem bevallani, hogy november a konyha feltöltésének a hónapja is nálam. Idén is jutott szerencsére az asztalra is egy kis finom süllő filé.

4.jpgJövőre november végére, 22-re esik a holdtölte. Ez két okból is szerencsés. Az egyik ok, hogy addigra általában szépen beáll a tiszta, téli, nyugodt vízállás. Másrészt november 22. egy szombati nap, tehát előtte és utána is nagyobb eséllyel lesz szabadnapunk a horgászatra... Legyetek résen! Jó étvágyat!

Szerző: bazuka1

1 komment

Címkék: duna süllő

A bejegyzés trackback címe:

https://rablohal.blog.hu/api/trackback/id/tr395681939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása