2000-ben vásároltam azt a Berkley Series One pergetőbotot, amellyel egy gyönyörű harcsát sikerült fognunk 2008 január 21-én a Tisza 424-es fkm-nél.

Azért hangsúlyozom a botot, mert számomra ez a fogás leginkább erről, a sokat megélt és igen kedves pergetőszerszámról szólt, amely az egyik legféltettebb kincsem. Süllőzésre készültünk, hiszen a harcsa szándékolt horgászata a téli időszakban tilos, ezért eszünkbe se jutott erősebb botot használni. Szerencsére a fogásról video is készült ami jól bizonyítja, hogy a 18-30g dobótömegű 270cm hosszú pálca mire is képes valójában. Nem mondom, hogy ezt nyáron is meg tudná ismételni, mert nyilvánvalóan a harcsának akkor jóval nagyobb ereje lenne és a botot már ebben a hidegben is töréshatárig terheltük.

15 óra lehetett és éppen a medertörésen vagy inkább a sodorvonal szélén csurogtunk, miközben én lassan "jojoztam" a gumihallal. Az ejtő fázisban markáns rávágást kaptam, éreztem, hogy komoly harcsával van dolgunk. Rövid, pár perces fárasztás után átadtam a botot Pipennek, hogy ő is részese legyen a kivételes élménynek. Derekasan kivette a részét a munkából ugyanis 20 percen keresztül gyötrődött a hallal. Én még a végén besegítettem egy kicsit és az utolsó emelések megint Istvánra maradtak. A Storm gumihal bivaly erős horga és a 12kg szakítószilárdságú zsinór végig kiválóan ellenállt a harcsa rohamainak köszönhetően a bot kiváló rugalmasságának.

A Tisza átlátszósága 50-60cm, hőmérséklete 1.8C° volt,a vízállás Kisköre felsőnél 618cm. A kapás 15 órakor történt, a hal 170cm hosszú és 79cm kerületű volt és reméljük még ma is él, hiszen mi visszaengedtük.

A bejegyzés trackback címe:

https://rablohal.blog.hu/api/trackback/id/tr872634608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása